Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm

Data publikacji: 2018-08-30
Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC017120170831.jpg

Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC018020170831.jpg

Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC020120170831.jpg

Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC021320170831.jpg

Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC054420171214.jpg

Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC055020171214.jpg

Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC055520171214.jpg

Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC057520171214.jpg

Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC659020170421.jpg

Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC659320170421.jpg

Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC661520170421.jpg

Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC663320170421.jpg

  • Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC017120170831.jpg
  • Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC018020170831.jpg
  • Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC020120170831.jpg
  • Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC021320170831.jpg
  • Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC054420171214.jpg
  • Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC055020171214.jpg
  • Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC055520171214.jpg
  • Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC057520171214.jpg
  • Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC659020170421.jpg
  • Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC659320170421.jpg
  • Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC661520170421.jpg
  • Tunel Albabstieg, Brama Dornstadt, na nowo budowanej linii Stuttgart-Ulm - zdjęcie: _DSC663320170421.jpg

Tunel Albabstieg,
Portal Dornstadt, nowa linia Stuttgart - Ulm

  • Zadanie:

    Tunel Albabstieg (podczas budowy tunel Gerlinde) to tunel kolejowy o długości około 5 940 m na nowej linii Wendlingen - Ulm między Dornstadt i Ulm. Tunel składa się z dwóch jednotorowych naw, które się łączą w odstępach 500 metrów w sumie w jedenastu konstrukcjach łączących. Rozmiar portalu tunelowego Dornstadt wraz z nadbudówkami wynika z potrzeby zmniejszenia ciśnienia i fali ssącej, która występuje przy prędkości pociągu 250 km / h przed i w portalu tunelowym.
  • Rozwiązania NOE:

    W portalu o długości około 50 m zastosowano wózek szalunkowy NOEtec. Po betonowaniu pierwszej nawy wózek szalunku został przeniesiony do drugiej. Wdrożenie odbyło się w zaledwie 15 minut i zostało z góry zaplanowane przez istne arcydzieło logistyczne. Spowodowało to znaczną oszczędność czasu i kosztów. Do ścian bocznych zastosowano szalunek wielkopowierzchniowy NOEtop, a do poprzeczek szalunek ścienny NOEalu L.
  • Tablica budowy:

  • Klient:

    Deutsche Bahn AG reprezentowany przez DB Projekt Stuttgart - Ulm GmbH
  • Grupa wykonująca:
  • Arge Tunnel Albabstieg

    Ed. Züblin AG, Dyrekcja Tunelowania Tunel centralny Max Bögl Foundation & Co. KG
  • Dane techniczne:

  • Liczba naw: 2
  • Największy zasięg: 85 m
  • Nawy tunelowe: 2 x 5940 m, 11 przejść poprzecznych, otwarta konstrukcja konstrukcji portalowej: długość ok. 50 m, szerokość ok. 30 m, wysokość ok. 10 m,
  • Grubość sufitu: 1,00-1,20 m
  • Inne konstrukcje: wiadukt kolejowy Tobelgraben, basen do oczyszczania wody deszczowej, konstrukcja przepustnicy, blok przejściowy portalu Ulm
  • Zastosowane systemy: NOEtec, NOEtop, NOEalu L, NOE LGW-200, NOE LS 200, specjalne szalunki drewniane
  • Całkowita ilość betonu: 580 000 m3
  • Ilość betonu do konstrukcji otwartej: 6000 m3
  • Łączna stal zbrojeniowa: 200 000 t
  • Obudowa tunelu: szalunek specjalny 350 m2, z tego ok. 240 m2 szalunku stropowego
  • Odsłonięte powierzchnie betonowe: szklane ściany i obudowa SB 3, w przeciwnym razie SB 2
Znajdź nas na Facebook
Facebook
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb, oraz w celach statystycznych. Korzystanie z witryny bez wyłączenia zapisywania cookies i wyrażenie na nie zgody poprzez akceptację tego folmularza oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w NOE-PL Sp. z o.o.

Korzystając dalej z tej witryny potwierdzasz, że zaspoznałeś się z powyższymi informacjami.